lördag 26 maj 2012

Nä, nu blev det väl fel...?

Detta inlägg hör väl inte riktig hit, men vill gärna dela detta :) För ungefär två år sedan fick jag för mig att göra en filt i mormorsrutor. Problemet var att jag aldrig hållit i en virknål. Efter lite googlande upptäkte jag hur otroligt många virkbloggar och youtubeklipp det finns, så att lära sig att virka var inga problem alls :) men att virka en filt av mormorsrutor var lite i mastigaste laget för mig.

Jag läser flera bloggar både virkbloggar och andra och det finns så många duktiga och kreativa bloggare på nätet. Så, förra veckan fick jag inspiration till ett virkat äppelfodral...jag har länge irriterat mig på äpplet i väskan som får små mjuka fläckar eller när jag virar in äpplet i en servett och lägger i dotterns skolväska och vet att det antagligen kommer rulla runt i väskan. Jag gjorde ett virkförsök och blev riktigt nöjd. Ingen mer skadad frukt i min väska ;)
Ha en riktigt bra lördag! Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar